Kategoria: Media społecznościowe

Głównym celem mediów społecznościowych jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Dlatego portale takie jak Facebook, Instagram, Snapchat czy Twitter nieustannie próbują udoskonalać swoje funkcje lub wprowadzać nowe rozwiązania. Czy robią to skutecznie i czy użytkownicy tych mediów są usatysfakcjonowani tym, co proponują im serwisy?

czytaj więcej

Kategoria: Marketing

Jedną z popularniejszych ostatnio strategii brandingowych jest tworzenie kampanii, których celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na bieżące problemy społeczne i ekologiczne. Tego typu kampanie mocno oddziałują na ludzkie uczucia, dzięki czemu konsument tworzy silne powiązania między dana marką, a dużym ładunkiem emocjonalnym. Brandigowe kampanie społeczne cieszą się dużym poważaniem i są obecnie najbardziej pożyteczną formą reklamy. Poniżej podajemy kilka przykładów największych kampanii społecznych bez wydźwięku marketingowego, a zaraz po nich, połączenie brandingu ze społecznym aktywizmem.

Kampanie społecznościowe

1. Check it before it’s removed

check it before it's removed

Pomysłodawcą kampanii Check It Before It’s Removed jest organizacja Pink Ribbon Germany. Celem akcji było zachęcenie kobiet do badania swoich piersi. Polegała ona na opublikowaniu przez 70 odważnych kobiet swoich zdjęć z odsłoniętym biustem na profilach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. W opisach pod zdjęciem kobiety zachęcały do udostępniania swoich zdjęć jak najszybciej, ponieważ polityka mediów społecznościowych automatycznie blokuje treści, w których ukazywana jest nagość. W ten sposób hasło reklamowe stało się także przewrotną grą słów skierowaną przeciwko polityce mediów społecznościowych.

(Źródło: http://www.checkitbeforeitsremoved.com/en/)

2. Plastic Bags Kill

plastic bags kills

Kampania Plastic Bags Kill jest skierowana do osób, zaśmiecających wody, które są naturalnym środowiskiem wielu zwierząt, niezbędnych do prawidłowego funkcjonoania ekosystemu. Wrzucając do nich śmieci, narażamy zwierzęta na to, że będą traktować je jako pożywienie, co może doprowadzić do ich przedwczesnej śmierci. Do promowania odpowiedzialnych działań w kampanii wykorzystane zostały plastikowe torby z oryginalną grafiką.

(Źródło: https://marshmarian.wordpress.com/2015/05/12/global-action-in-the-interest-of-animals-gaia-plastic-bags-kill/)

3. Sick Kids VS: Udeniable


buckle up, stay aliveSick Kids VS: Undeniable to kampania, zorganizowana przez Sick Kids Foundation, promująca walkę dzieci z chorobami takimi jak rak, niewydolność nerek czy autyzm. Reklama przedstawia dzieci, jako żołnierzy, wojowników oraz superbohaterów walczących z ich największymi wrogami jakimi są poszczególne schorzenia. Akcja zachęca do przekazywania funduszy na rzecz Fundacji, która wspiera szpital Sick Kids w Toronto.

4. Buckle up, stay alive

Buckle Up, Stay Alive to kampania, która ukazuje rok urodzenia danej osoby, natomiast rok śmierci staje się nieznany poprzez zasłonięcie go pasem bezpieczeństwa. Ma ona na celu podkreślenie jak ważne jest zapinanie pasów podczas jazdy samochodem.

Źródło: http://www.kampaniespoleczne.pl/kreacje,4889,pasy_przedluzaja_zycie)

5. Like my addiction

like my addiction

Kampania społeczna Like My Addiction zorganizowana przez fundację AddictAIDE wykorzystała fikcyjne konto na Instagramie, aby nagłośnić problem alkoholizmu wśród młodzieży. Postać stworzona przez fundację zyskała ogromną liczbę like’ów oraz młodych ludzi, którzy śledzili jej profil i podziwiali styl życia. Po jakimś czasie w internecie ukazała się informacja, że profil dziewczyny był fikcyjny, zaś na każdym ze zdjęć towarzyszył jej alkohol. Kampania miała na celu podkreślenie faktu, że osoby zafascynowane stylem dziewczyny nie były w stanie zauważyć jej prawdziwego problemu, jakim był alkoholizm.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ecRheslTlwE

Kampanie marketingowe

6. Missing Type Campaign

missing type
W trakcie trwania kampanii z nazw wielu marek zniknęły litery A, B oraz O, które symbolizują poszczególne grupy krwi. Do akcji przyłączyli się między innymi: Google, Microsoft oraz McDonald i wiele innych znanych na całym świecie firm. Ta akcja miała na celu zwrócenie uwagi na to, że liczba dawców krwi spada. W 2015 roku kampania Missing Type odniosła ogromny sukces, mobilizując 30 000 osób do zarejestrowania się jako honorowi dawcy krwi.

Źródło: http://www.boredpanda.com/brands-drop-letters-blood-donation-missingtype-campaign-nhs-blood-and-transplant/

7. Always

Nietypowa kampania Always, która nie zawiera prezentacji produktu, a przede wszystkim podkreśla fakt, że bycie kobietą i jednocześnie targetem konsumenckim reklamy to powód do dumy.

8. Allegro

Popularna i masowo rozsyłana reklama Allegro, wzruszyła wielu Polaków. Celem jest przypomnienie, że więzy rodzinne nie mają żadnych granic.

9. Nike

Nike poruszył wiele serc swoją reklamą na temat tego jak cenny jest czas i jak potrafimy marnować go spędzając całe dnie przed komputerem, zamiast po prostu… pobiegać.

10. Volvo

Marka Volvo promuje swoje auta poprzez zwrócenie uwagi, nie na design, lecz na najważniejszą cechę samochodów, jaką jest bezpieczeństwo.

Kategoria: Marketing

Zaledwie 33 % konsumentów ufa reklamom, zaś aż 90 % konsumentów ufa rekomendacjom. Na tym polega siła Influencer Marketingu!
czytaj więcej

Kategoria: Strony internetowe

Skrót CMS pochodzi od angielskiej nazwy Content Management System, oznaczającej systemy zarządzania treścią. Strona wyposażona w CMS to strona, na której użytkownik ma możliwość samodzielnego zarządzania treścią strony za pośrednictwem panelu administracyjnego. System CMS usprawnia pracę nad stroną i zdecydowanie poszerza grono osób, które mogą taką stroną zarządzać. Przedstawimy dziś najważniejsze fakty dotyczące najbardziej popularnych systemów CMS. czytaj więcej

Kategoria: Marketing

Nie od dziś wiadomo, że nasze mózgi preferują obrazy ponad słowami. Informacja przekazana za pomocą odpowiedniej grafiki niejednokrotnie jest bardziej czytelna niż solidny komunikat. Uzbrojeni w świadomość tego faktu zastanawiamy się więc dziś, czy używanie emotikon i emoji w marketingu jest rozsądnym pomysłem.

czytaj więcej

Kategoria: design, Strony internetowe

UX rozwija się i ma się dobrze. Badania UX pozwalają dowiedzieć się, czy doświadczenia użytkownika są pozytywne, czy negatywne i pozwalają wprowadzać modyfikację, aby poprawić odbiór produktu i zachęcić do dalszego użytkowania.
czytaj więcej

Kategoria: Aktualności

Dlaczego znane marki publikują materiały z brakującymi literami A, B i O?

Jeżeli trafiliście na takie grafiki, warto nie tylko zawiesić na nich oko, ale również zastanowić się, skąd pomysł i co ma on symbolizować. Pozbywanie się liter z logo, czy nagłówków wiąże się z międzynarodową akcją mającą na celu promowanie oddawania krwi.

czytaj więcej

Kategoria: Pozycjonowanie

Jeśli ktoś zajmuje się pozycjonowaniem, bądź kampaniami AdWords, z pewnością zauważył już zmiany, jakie dokonują się w działaniu narzędzia AdWords do sprawdzania ilości miesięcznych wyszukiwań. Zmiany są znaczące i mogą wymusić na użytkownikach korzystanie z innych narzędzi, by sprecyzować ilość wyszukiwań i konkurencyjność fraz.

czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, Marketing

Jeżeli nie słyszeliście jeszcze o Pokemon GO, zdecydowanie musicie nadrobić ten temat. Nawet w sposób czysto teoretyczny.

czytaj więcej

Kategoria: design

Nie zawsze pomysły projektantów są trafione. Zbyt wymyślne, nieintuicyjne, ze zbędnymi funkcjami, które w ostatecznym rozrachunku okazują się praktycznie nieużywane, albo tak zaimplementowane, że użytkownik nawet nie zdaje sobie sprawy z ich istnienia. Zastanówcie się, ile razy zetknęliście się z przedmiotami, których przeznaczenie nie było dla Was jasne. A jeżeli nawet wiadome było do czego powinny być przeznaczone, to ich użytkowanie było mocno utrudnione. To samo dotyczy stron internetowych, aplikacji i urządzeń elektronicznych.

Dlatego też w projektowanie wkroczyło pojęcie design thinking.

czytaj więcej