Kategoria: Biznes

W dzisiejszym wpisie coś dla fanów nowinek biznesowych.

Przedstawiamy Wam najdroższe marki (źródło: ranking Forbesa z 2017 roku), które zbiły fortunę.

1. Apple
Wartość marki:
170 miliardów dolarów
Branża: technologia

2. Google
Wartość marki:
101,8 miliardów dolarów
Branża: technologia

3. Microsoft
Wartość marki:
87 miliardów dolarów
Branża: technologia

4. Facebook
Wartość marki:
73,5 miliardów dolarów
Branża: technologia

5. Coca-cola
Wartość marki:
56,4 miliardów dolarów
Branża: napoje

6. Amazon
Wartość marki:
54,1 miliardów dolarów
Branża: technologia

7. Disney
Wartość marki:
43,9 miliardów dolarów
Branża: rozrywka

8. Toyota
Wartość marki:
41,1 miliardów dolarów
Branża: motoryzacja

9. McDonald
Wartość marki:
40,3 miliardów dolarów
Branża: gastronomia

10. Samsung
Wartość marki:
38,2 miliardów dolarów
Branża: technologia

Pierwsza dziesiątka zapewne nie jest zaskoczeniem ale być może zaskoczą Was nazwy marek, które pojawiają się w pierwszej setce.

Oto one:

General Electric (produkcja maszyn, energii, ropy naftowej itp.),
AT&T (telecom),
IBM (technologia),
Intel (technologia),
Nike (ubrania),
Mercedes Benz (motoryzacja),
Louis Vuitton (moda),
Budweiser (alkohol),
Walmart (supermarket),
Marlboro (papierosy),
Honda (motoryzacja),
Visa (finance),
Gillette (akcesoria),
Pepsi (napoje),
Nescafe (napoje),
L’Oréal (kosmetyki),
Starbucks (gastronomia),
H&M (ubrania),
Audi (motoryzacja),
Ford (motoryzacja),
IKEA (meble),
UPS (logistyka),
Siemens (technologia),
Zara (ubrania),
Mastercard (finanse),
Nestle (artykuły spożywcze),
Ebay (technologia),
Fox (media),
Netflix (media),
I wiele innych.

Apple to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i razem z Google z roku na rok zamienia się miejscami z pierwszej dwójce najbardziej wpływowych marek. Microsoft depcze im po piętach. Oprócz branży technologicznej, fortunę zbijają także firmy, które odpowiadają na podstawowe potrzeby ludzkie, czyli producenci napoi, żywności oraz ubrań. Wysokie miejsca w rankingu zajmują również marki samochodowe. Nieliczną grupę stanowią firmy, które są związane z mediami i dostarczaniem innych usług, a także związane przemysłem tytoniowym i alkoholowym.

Od wielu lat te same marki zajmują miejsce w rankingu, zamieniając się jedynie miejscami.

Czy oznacza to, że żadna nowa firma nie ma szans, aby się wybić?

Niekoniecznie! Pamiętajmy, że Facebook, który znajduje się na 4 miejscu, ma dopiero 13 lat i wyprzedził Coca-colę, która powstała pod koniec XIX wieku. Wystarczy dobry pomysł i plan biznesowy. Zatem do dzieła ;)!

Kategoria: Sklepy internetowe, Strony internetowe, Technologie

Sklep internetowy to jedna z najpopularniejszych i najłatwiejszych form rozpoczęcia własnej działalności. Jednak stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego wymaga umiejętności zarządzania jego treścią. Aby zrobić to poprawnie nie musimy wcale znać się na oprogramowaniu, ponieważ istnieją systemy CMS, które dają możliwość zarządzania treściami, osobom, które nie znają się na programowaniu stron.

czytaj więcej

Kategoria: Media społecznościowe

Już niedługo Facebook planuje wprowadzić nową opcję – wyświetlanie reklam w Messengerze. Taką możliwość będą miały firmy korzystające z Facebooka. Ponadto firmy będą mogły wykorzystywać w tym celu boty. Na szczęście możliwość wysłania reklamy do użytkownika będą miały tylko te firmy, do których użytkownik sam odezwie się przez Facebooka. Dodatkowo będzie również istniała opcja wyciszenia oraz zablokowania przychodzących wiadomości od danej firmy.
czytaj więcej

Kategoria: Marketing, Media społecznościowe

Instagram to jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych na świecie, zrzesza miliony ludzi, a jego popularność ciągle rośnie. Dlaczego?
Na początku idea Instagrama opierała się na dzieleniu się zdjęciami ze swojego życia, ponieważ jego twórcy zauważyli, że społeczeństwo ma dużą potrzebę ekshibicjonizmu i chce dzielić się z innymi swoimi przeżyciami, a Facebook nie jest wystarczający. Jednak po stworzeniu aplikacji, zaczęto zwracać uwagę na coraz świeższe potrzeby użytkowników i coraz bardziej ją udoskonalać, rozszerzając ją o nowe funkcje. Prawdopodobnie jest to główny powód, dla którego jego popularność ciągle rośnie. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o opcjach, jakie posiada Instagram oraz na jakie potrzeby użytkowników odpowiadają, zapraszamy do lektury wpisu :).
czytaj więcej

Kategoria: design

Osoby, które interesują się trendami w projektowaniu stron internetowych, na pewno słyszały o tym, że jedną z najważniejszych jej cech jest elastyczność i umiejętność dostosowania strony do użytkownika. Istnieją dwie metody projektowania stron, które mają na celu jak najlepsze dopasowanie do urządzenia, jest to design responsywny i adaptywny.
czytaj więcej

Kategoria: Marketing

Lody o smaku pierniczków toruńskich, batoniki o smaku sake, czy może oscypkowa wariacja z łososiem? Czy produkty łączące regionalne tradycje to dobry pomysł i czy można tym przyciągnąć lokalnego klienta? Popularne marki często skłaniają się ku tego typu działaniom. Dziś przedstawimy Wam kilka ciekawych przykładów na to, że takie akcje mogą być ciekawe, skuteczne… lub łączyć obie te cechy. czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, Po przygodę!, pracownicy

Z okazji Dnia Sportu postanowiliśmy podzielić się z Wami naszymi sportowymi pasjami! Jeśli chcecie dowiedzieć się jak pracownicy Sigmeo przemierzają swoją drogę do pracy, zapraszamy do lektury wpisu :).
czytaj więcej

Kategoria: Marketing

Jest taki dzień, tylko jeden raz do roku…, w którym mamy okazję do tego, żeby nabrać naszych znajomych oraz pośmiać się wspólnie z kawałów, które zostały przygotowane dla nas. Jednak nie tylko zwykli ludzie podejmują się wyzwania, aby rozśmieszyć innych. Wielkie korporacje i firmy również wprowadzają humorystyczne akcenty do swoich działań. Dzięki temu pokazują nam, że mają dystans do siebie oraz swoich klientów. Jest to interesujący zabieg marketingowy, który najlepiej sprawdza się 1 kwietnia. Jeśli chcesz poznać najciekawsze żarty znanych spółek, zapraszamy do lektury wpisu ;).
czytaj więcej

Kategoria: Media społecznościowe

Głównym celem mediów społecznościowych jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Dlatego portale takie jak Facebook, Instagram, Snapchat czy Twitter nieustannie próbują udoskonalać swoje funkcje lub wprowadzać nowe rozwiązania. Czy robią to skutecznie i czy użytkownicy tych mediów są usatysfakcjonowani tym, co proponują im serwisy?

czytaj więcej

Kategoria: Marketing

Jedną z popularniejszych ostatnio strategii brandingowych jest tworzenie kampanii, których celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na bieżące problemy społeczne i ekologiczne. Tego typu kampanie mocno oddziałują na ludzkie uczucia, dzięki czemu konsument tworzy silne powiązania między dana marką, a dużym ładunkiem emocjonalnym. Brandigowe kampanie społeczne cieszą się dużym poważaniem i są obecnie najbardziej pożyteczną formą reklamy. Poniżej podajemy kilka przykładów największych kampanii społecznych bez wydźwięku marketingowego, a zaraz po nich, połączenie brandingu ze społecznym aktywizmem.
czytaj więcej