Kategoria: Marketing, Media społecznościowe

Według statystyk portalu Zephoria z początku czerwca 2018 roku, w pierwszym kwartale tego roku na portalu Facebook było 2,2 miliarda aktywnych użytkowników – liczba ta wzrosła o 13% w stosunku do ubiegłego roku.  65% użytkowników portalu loguje się do niego praktycznie codziennie, a co sekundę powstają nowe konta. Jednocześnie 83 miliony profili to konta fikcyjne.

Jak podaje dziennik „Independent”, w Stanach Zjednoczonych spada liczba aktywnych użytkowników między 12 a 17 rokiem życia. W porównaniu do starszych użytkowników portalu, młodzież coraz słabiej angażuje się na portalu – spada liczba logowań, spędzają na Facebooku mniej czasu. Wśród amerykańskiej młodzieży spada też liczba polubień oraz postów, które dodają.

Aktualnie Facebook zarabia przede wszystkim na zainteresowaniach użytkowników i ich aktywności. Jak więc na zyski portalu, przełoży się spadająca liczebność grupy odbiorców? Z całą pewnością odbije się to na kampaniach reklamowych prowadzonych za pośrednictwem portalu.

Wśród powodów, dla których nastolatkowie odchodzą z Facebooka, są m.in.:

Co z Instagramem i Snapchatem?

Jeszcze trzy lata temu młodzież nie miała zbyt wiele wyboru jeśli chodzi o popularne i łatwo dostępne kanały komunikacji – Facebook cieszył się największą popularnością i nie miał znaczącej konkurencji. Aktualnie Instagram i Snapchat stają sią dominującym medium wśród nastolatków. Liczebność tej grupy wiekowej na obydwu portalach wzrasta. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że zarówno Instagram, jak i Snapchat, są kanałami komunikacji bliższymi młodemu pokoleniu – w większym stopniu posługują się treściami wizualnymi. Nie wiadomo na ile Facebook ucierpi na takim odpływie użytkowników, skoro do tego społecznościowego giganta należy Instagram. Jednocześnie warto zwrócić uwagę, że z tych dwóch portali (Instagram i Snapchat) to jednak Instagram radzi sobie lepiej – o spadku popularności Snapchata możecie przeczytać tutaj.

Wzrastającą popularnością wśród nastolatków cieszy się także portal YouTube.

Czy w Polsce też odnotujemy spadek nastolatków na Facebooku?

Aktualnie największa ilość użytkowników w Polsce to osoby w przedziale wiekowym 25–34 lat. Nieznacznie mniejszą popularnością Facebook cieszy się wśród osób w wieku 15–24 lat. Ostatnie szczegółowe badanie dotyczące użytkowników z Polski zostało przeprowadzone w 2015 roku, dlatego trudno odnieść się do tego, czy tendencja spadku użytkowników będzie przejawiać się również i w Polsce. Warto jednak zaznaczyć, że jeśli polską młodzież cechuję taki sam stosunek do treści wizualnych, to i u nas odnotujemy spadek użytkowników w wieku 12-17 lat.

Kategoria: Media społecznościowe

Kiedy aplikacje zmieniają diametralnie swój interface zazwyczaj wzbudza to dużą falę krytyki. Użytkownicy dzielą się na tych, którzy nie widzą korzyści ze zmiany i przeciwnie. W lutym Snapowi udało się tak namieszać, że nikt nie był w stanie doszukać się pozytywów w nowej wersji.

czytaj więcej

Kategoria: Aktualności

W maju wchodzą nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. W związku z tym warto upewnić się czy nasza strona jest dostosowana do tych regulacji prawnych. W dzisiejszym wpisie dowiecie się, jakie zmiany należy wprowadzić na stronie, aby nie naruszyć nowych przepisów. Serdecznie zapraszamy do lektury :)
czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, design, Marketing

Nietrudno się zgodzić, że najzabawniejsze dowcipy to te dotyczące konkretnych sytuacji z życia. Każdy na pewno pamięta sytuację, kiedy czyjś śmieszny komentarz rozbawił ich do łez. Z drugiej strony potraficie sobie przypomnieć jakieś kawały o Jasiu czy babie u lekarza?

czytaj więcej

Kategoria: Marketing, Pozycjonowanie

Aby strona zaistniała w wyszukiwarce nie wystarczą już same słowa i frazy kluczowe oraz baza linków. Żeby zająć wysokie miejsce w Google należy zadbać również o bogactwo w dobrej jakość treść. Marketingowcy najczęściej zwiększają wartość swojej strony przez publikowanie profesjonalnego contentu, zawierające wiele materiałów wizualnych oraz wideo. SEO nieustannie się rozwija i poszukuje nowych rozwiązań. Poszukiwania te doprowadziły miedzy innymi do webinarów.

czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, design, Sklepy internetowe, Strony internetowe, UX

Pora poświęcić czas użytkownikom! To w końcu dla nich tworzymy strony, sklepy czy skomplikowane systemy intranetowe. Jak w 2018 roku trendy w UX łączą funkcjonalność z oryginalnym designem?

czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, Marketing

Jak co roku z okazji Dnia Zakochanych znane marki przygotowały tematyczne kampanie reklamowe. Oto kilka najciekawszych przykładów!

czytaj więcej

Kategoria: Strony internetowe

2017 rok był kolejnym rokiem, kiedy to urządzenia przenośne stały się jeszcze bardziej zaawansowane, dominując tym samym komputery stacjonarne. Rozwój technologii mobilnych zapoczątkował nowe trendy w tworzeniu stron i niejako wymusił dostosowywanie się do nich. Responsywność projektowanych stron stała się podstawą ze względu na rosnący ruch z urządzeń mobilnych, nic więc dziwnego, że projektanci stron wprowadzają coraz więcej nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań, by uatrakcyjnić swoją stronę dla odbiorcy. Dzisiejszy wpis to inspiracja z najmodniejszymi pomysłami na rok 2018.

czytaj więcej

Kategoria: Marketing

Czy zastanawialiście się kiedyś na czym najlepiej skupić się prowadząc sklep, żeby osiągnąć jak największy zysk? Istnieje kilka modeli, niektóre z nich skupiają się na produkcie, ich celem jest sprzedaż jak największej ilości danego produktu. Jednak ostatnio coraz częściej stosuje się strategię koncentrującą na kliencie. Dzisiejszy wpis uwzględniać będzie nieco szczegółów takiego podejścia. czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, Biznes, Media społecznościowe

Kilka dni temu wiele osób zaobserwowało na swoich kontach na Facebooku nową ikonę przypominającą sklep na targowisku. Ci, którzy odważyli się sprawdzić co się pod nią kryje, zapewne wiedzą już, że ma to związek z nową funkcją Facebooka, nazwaną Marketplace. Będzie ona służyła do sprzedaży i kupna produktów między użytkownikami. A jeśli chcecie dowiedzieć się o niej więcej, zapraszamy do lektury dzisiejszego wpisu 😉
czytaj więcej