Czy zastanawialiście się kiedyś na czym najlepiej skupić się prowadząc sklep, żeby osiągnąć jak największy zysk? Istnieje kilka modeli, niektóre z nich skupiają się na produkcie, ich celem jest sprzedaż jak największej ilości danego produktu. Jednak ostatnio coraz częściej stosuje się strategię koncentrującą na kliencie. Dzisiejszy wpis uwzględniać będzie nieco szczegółów takiego podejścia.

Czym jest Customer Centricity

Customer Centricity lub inaczej klientocentryzm to strategia marketingowa, której celem jest zakup jak największej ilości produktów przez jednego klienta.

Customer Centricity w e-commerce

Sklep stacjonarny jest miejscem, gdzie zdecydowanie łatwiej podjąć działania w celu dostosowania się do potrzeb klienta i wzbudzenia u niego poczucia komfortu. Osiągamy to dzięki przyjaźnie nastawionej obsłudze, która zawsze gotowa jest do pomocy oraz atmosferze panującej w sklepie. Nasuwa się więc pytanie, jak dokonać tego w branży e-commerce i czy jest to w ogóle możliwe? Odpowiedź brzmi: TAK!

Po pierwsze komfort

Komfort to w świecie Internetu łatwość i intuicyjność poruszania się po stronie. Sklep internetowy musi nie tylko dobrze się prezentować, ale przede wszystkim być funkcjonalny. Łatwość w odnajdywaniu poszukiwanych produktów przez klientów powinna być priorytetem w budowie sklepu. Możemy osiągnąć to przez dodanie odpowiednich kategorii i czytelne wyróżnienie najważniejszych elementów, takich jak koszyk.

Po drugie pomoc

Klienci niejednokrotnie potrzebują pomocy czy rady podczas dokonywania zakupu. Istnieje kilka sposobów na to, aby wyciągnąć do nich wirtualną pomocną dłoń. Możemy umieścić na naszej stronie chatboxa, przez którego klient może porozumiewać się ze sprzedawcą. Jest to jednak rozwiązanie, które wymaga pracownika, odpowiadającego na pytania użytkowników 24 godziny na dobę, bądź też w jasno określonym zakresie czasowym, o którym informujemy użytkownika strony. Prostszym rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi (FAQ). Natomiast absolutną koniecznością jest posiadanie zakładki KONTAKT, dzięki której każdy kupujący będzie mógł napisać lub zadzwonić do osoby obsługującej sklep. Wiele sklepów posiada już swoje konta w serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram i praktykuje komunikację z klientami przez te portale. Warto zadbać o to, by wszystkie dostępne formy komunikacji, były obsługiwane równie sprawnie.

Po trzecie remarketing indywidualny

Nie możemy zapomnieć o tym, że sklepy internetowe posiadają narzędzia dzięki którym możemy pozyskiwać informacje o naszych klientach i wykorzystywać je w remarketingu. Tworzenie spersonalizowanych wiadomości imiennych, odnoszenie się do historii zakupów klienta w mailingu, tworzenie kodów rabatowych dla działu, którym się zainteresował to tylko kilka z metod, które przyciągają go na nowo do naszego sklepu.
Opinia klientów buduje wizerunek naszego sklepu, dlatego warto zadbać o ich indywidualne potrzeby i sprawić by zakupy w naszym sklepie internetowym były przyjemnością. Komfort klienta i jego dobre doświadczenie zarówno z wirtualnej przechadzki po stronie, jak i dalszych etapów procesu zakupowego może przełożyć się na powrót użytkownika 

Kategoria: Marketing

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy