Zaledwie 33 % konsumentów ufa reklamom, zaś aż 90 % konsumentów ufa rekomendacjom. Na tym polega siła Influencer Marketingu!

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing polega na komunikacji z konsumentami za pośrednictwem osób mających wpływ na ich decyzje konsumenckie. Zatem, jeśli znacząca osoba poleci osobie kupującej dany produkt, będzie to miało większy wpływ na jego decyzję, niż reklama.

Kim jest osoba znacząca/wpływowa?

social media
Są to osoby wyznaczające trendy w danej dziedzinie. Osobami znaczącymi dla marki odzieżowej będą blogerzy modowi, dla restauracji blogerzy kulinarni. Istotne są zatem osoby, które wywierają wpływ na internautów przez różne kanały komunikacji, takie jak blogi, vlogi, Instagram, Facebook i inne portale społecznościowe.
Są to oczywiście także znajomi, którzy mają największy wpływ na decyzje konsumentów poprzez polecanie produktów danych marek.
Jednakże do nich poszczególne marki, nie mają bezpośredniego dostępu. Ważne zatem staje się nawiązywanie więzi z osobami znanymi na poszczególnych portalach, a także z celebrytami i pozyskiwanie za ich pośrednictwem większej liczby konsumentów.

Błędy popełniane w influencer marketingu

błędy influencer

1. Nie daj się uwieść dużym liczbom

Duża ilość followersów na instagramie wcale nie oznacza, że marce opłaca się podjąć współpracę z taką osobą. Ważniejsze jest to jaką treść reprezentuje dany profil i kto dokładnie jest jego obserwatorem. Musimy to wiedzieć, aby określić czy te osoby mogą stać się potencjalnym konsumentem naszej marki . Nie liczy się zatem ilość osób, które obserwują dany profil, ale ich jakość.

2. Niepotrzebne opłaty

Niektóre marki płacą osobom znanym za korzystanie z ich produktów. Tymczasem prowadzenie blogów jest przez wiele osób traktowane jako hobby i sama możliwość korzystania z próbek produktów marki jest dla blogerów wystarczającą zapłatą. Zatem proponowanie im opłaty podczas zawiązywania współpracy jest błędne.

3. Brak autentyczności wizerunkowej

Powodem braku autentyczności wizerunku marki może być zły dobór osób wpływowych, które pośrednio reprezentują markę. Z każdym produktem wiąże się pewien wizerunek, design i charakter. Jeżeli osoba, z którą nawiązujemy współpracę znacząco różni się w sposobie prezentacji lub prowadzi bloga, którego grafika może być niespójna z estetyką marki, warto poszukać kogoś innego.

Kategoria: Marketing

Tagi: , ,

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy