Nietrudno się zgodzić, że najzabawniejsze dowcipy to te dotyczące konkretnych sytuacji z życia. Każdy na pewno pamięta sytuację, kiedy czyjś śmieszny komentarz rozbawił ich do łez. Z drugiej strony potraficie sobie przypomnieć jakieś kawały o Jasiu czy babie u lekarza?

Żarty żartami, ale RTM, czyli marketing czasu rzeczywistego (Real Time Marketing) działa na zasadzie humoru sytuacyjnego – trafnego, zabawnego komentarza dotyczącego aktualnych wydarzeń. Aby zostać zapamiętanym należy wykazać się odpowiednią dozą kreatywności oraz wyczucia czasu. Nikogo przecież nie interesuje kreacja dotycząca tego co było dwa tygodnie temu.

Kreatywne mózgi szwedzkiego giganta zaskakują za każdym razem, kiedy nadarzy się tylko okazja, a robią to zawsze w swoim minimalistycznym stylu. Prostym, czytelnym i szalenie błyskotliwym.

Yeezy

W 2016 roku Kanye West opublikował tweeta, w którym chwalił Ikeę i dodał, że wizyta w sklepie zainspirowała go (do potencjalnej współpracy). W wywiadzie radiowym dla stacji BBC1 Radio powiedział nawet, że musi pracować dla marki projektując meble. Internet zawrzał, a Ikea postanowiła zainspirować się raperem – a raczej teledyskiem do utworu Famous, w którym Kanye leży w ogromnym łóżku razem z 11 innymi celebrytami.

111

222

Balenciaga

Francuski dom mody znany jest głównie z kontrowersji, jakie wywołują w modowym półświatku ich produkty. Fabrycznie brudne buty, kozaki ze spandexu, czy gumowa spódnica inspirowana wycieraczką samochodową zapewne nie szokują już znawców tematu, ale kiedy Balenciaga wiosną zeszłego roku sięgnęła po klasykę, w postaci niebieskiej torby Ikei w sieci zrobiło się gorąco. Oryginał kosztuje 1.99 zł, kopia niecałe 9000 zł. Podobieństwo jest ogromne, a reakcje Giganta meblowego była jak zwykle bezbłędna – prosty opis zalet oryginalnej Frakty.

333

444

Zawsze jest inny puchar

Jest rok 2014. Cały świat emocjonuje się zmaganiami reprezentacji narodowych w MŚ piłki nożnej. Emocje sięgają zenitu, ponieważ drużyna gospodarzy (Brazylia) miała zmierzyć się z Niemcami. Kibice liczyli na pasjonujący mecz, pomiędzy dwoma potęgami futbolowymi – jednak przeliczyli się. Niemcy wygrali 7:1 bez większego wysiłku.

Ikea Singapur stworzyła ”pocieszającą” grafikę opartą na grze słowem (ang. Cup– puchar, ale również filiżanka).

555

Kategoria: Aktualności, design, Marketing

Tagi: , , ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy