Kategoria: design

Nie zawsze pomysły projektantów są trafione. Zbyt wymyślne, nieintuicyjne, ze zbędnymi funkcjami, które w ostatecznym rozrachunku okazują się praktycznie nieużywane, albo tak zaimplementowane, że użytkownik nawet nie zdaje sobie sprawy z ich istnienia. Zastanówcie się, ile razy zetknęliście się z przedmiotami, których przeznaczenie nie było dla Was jasne. A jeżeli nawet wiadome było do czego powinny być przeznaczone, to ich użytkowanie było mocno utrudnione. To samo dotyczy stron internetowych, aplikacji i urządzeń elektronicznych.

Dlatego też w projektowanie wkroczyło pojęcie design thinking.

czytaj więcej

Kategoria: Technologie

Wyobraźmy sobie, że możemy dokładnie zwiedzić Akropol z jego świątyniami, przyjrzeć się robiącym niesamowite wrażenie ruinom… A dosłownie chwilę później przenieść się w okolice Wielkiego Kanionu Kolorado, by podziwiać barwne formy geologiczne i oglądać panoramę z najwyższej na świecie szklanej platformy widokowej. Niestety, tak szybki sposób podróżowania nie jest nam jeszcze dostępny, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by nasza podróż przybrała formę wirtualną.

czytaj więcej

Kategoria: Technologie

W dobie dynamicznego rozwoju technologii, telefony posiadły większość funkcji, z których korzystamy za pomocą komputerów. W poręcznym, przenośnym urządzeniu upakowane są funkcjonalności, dzięki którym nie musimy włączać komputera, by zrobić przelew, przeczytać wiadomości, czy odtworzyć prezentację multimedialną. Do tego istnieje mnóstwo aplikacji, które rozszerzają możliwości naszego smartfona i ułatwiają nam życie.

czytaj więcej

Kategoria: Grafika, Marketing

Czy branding to to samo, co identyfikacja wizualna? Czy warto zmieniać elementy identyfikacji wizualnej marki, tak jak ostatnio postąpili twórcy Instagrama? Logo nie jest równoznaczne z brandem. Branding nie jest równoznaczny identyfikacji wizualnej. Pojęcia te mylone są na tyle często, że można odnieść wrażenie, iż granice między nimi są rozmyte. Nie jest to prawdą, a pojęć tych nie należy używać wymiennie. Warto więc nakreślić sobie pewną prostą ramę pojęciową. czytaj więcej

Kategoria: Technologie

Za granicą beacony nie są już nowością, ale w Polsce o ich istnieniu wiedzą głównie Ci, którzy śledzą wszelkie nowinki technologiczne i niejako siedzą w temacie. To małe urządzenia, które komunikują się z naszymi smartfonami poprzez technologię bluetooth i wysyłają nam informacje właściwe dla miejsca, w którym w danym momencie się znajdujemy. Nazwa z angielskiego oznacza latarnię i trzeba przyznać, że jest trafna – tak jak latarnie wskazywały statkom pobliski ląd, tak beacony wskazują użytkownikom telefonów komórkowych ciekawe promocje, obecność interesującego lokalu, czy dostarczają pożytecznych informacji.
czytaj więcej

Kategoria: Pozycjonowanie

Trudno oczekiwać, że Google wyjawi nam wszystkie czynniki, jakimi kierują się algorytmy odpowiadające za ranking stron w wyszukiwarce. Elementy, które mają istotny wpływ na ranking stron, ulegają ciągłym zmianom i tylko uważne obserwacje wyników pozwalają opracować nowe, skuteczne metody działania oraz ustrzec się przed nagłymi spadkami.

Rok 2015 już za nami, pora więc na krótkie podsumowanie tego, co przez minione 12 miesięcy najbardziej zaprzątało głowę specjalistów SEO. Z czym się więc zmierzyliśmy?

czytaj więcej

Kategoria: Bez kategorii

Z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia naszym pracownikom, partnerom, klientom oraz współpracownikom składamy najlepsze życzenia na nadchodzący rok 2016 i życzymy byście spędzili te dni w miłym towarzystwie i niezapomnianej atmosferze!

czytaj więcej

Kategoria: Aktualności, Marketing

W 2015 roku wyszło kilka wyczekiwanych tytułów (chociażby Avengersi, czy Jurrasic Park), ale chyba żaden nie wzbudził takiego zainteresowania jak Star Wars: Przebudzenie mocy, którego premiera ma miejsce już w przyszły piątek. Czy wiecie, że w Stanach Zjednoczonych bilety na tę premierę wyprzedały się w ciągu dwóch dni? W Polsce trwało to nieco dłużej, ale znalezienie premierowych biletów graniczy obecnie z cudem.
czytaj więcej

Kategoria: Grafika

Niektórym wydaje się, że znaleziony w sieci obrazek możemy wykorzystać w dowolny sposób i nikt się o tym nie dowie. Owszem, jest taka szansa, ale wykorzystywanie dzieł, których nie jesteśmy autorem może się wiązać z poważnymi skutkami. I nie chodzi tu tylko o kwestie prawne – internautom nic nie umyka, wiec takie działania źle wpływają na wizerunek marki. Czy warto więc ryzykować? Prawa autorskie to grząski temat, jednak warto pamiętać o kilku sprawach, które uchronią nas przed przykrymi konsekwencjami.

Prawo własności osobistej dzieła bardzo łatwo złamać. Twórcom prowadzącym potyczki z osobami, które bezprawnie powielają grafiki ich autorstwa, nie należy się dziwić. Ich dzieła to niejednokrotnie efekt kilkugodzinnej, a nawet kilkudniowej pracy. Gdzie więc znaleźć bezpieczne źródło grafiki? czytaj więcej

Kategoria: Pozycjonowanie

W ostatnim czasie firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych wyrastają jak grzyby po deszczu. W sieci aż roi się od samozwańczych specjalistów, którzy twierdzą, że wyciągną nasze witryny na pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Robią wszystko, żeby przyciągnąć uwagę klientów.

Jeśli w oczy rzuciły się Wam krzykliwe slogany typu:

Wypozycjonujemy i zoptymalizujemy twoją stronę internetową tylko za 199zł!

to istnieje duża szansa na to, że trafiliście na oszusta. A takich jest pełno, biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie to bardzo płodny biznes.

Wielu klientów, którzy nie mają doświadczenia i dopiero zaczynają działania w polu spopularyzowania swojego biznesu w Internecie, dają się oszukać takim naciągaczom. Niskie ceny kuszą, ale skuteczność działań takich firm jest znikoma. czytaj więcej