Co nowego w brandingu słychać? Znane marki kreują swoją dźwiękową tożsamość w celu zbudowania świadomości oraz wizerunku w oczach klientów i coraz częściej stawiają na muzyczne doznania konsumentów.

Wielu z Was wyobrażając sobie konkretną markę w tle słyszy charakterystyczny dla niej dźwięk. Jest tak na przykład z cukierkami ziołowymi Ricol. Wyniki badań przeprowadzone na Uniwersytecie w Leicester w 2018 roku jednoznacznie wskazują, że nabywcy lepiej utożsamiają się z markami, które wykorzystują muzykę pasującą do ich DNA.

Sound branding to nie tylko jingle, obecnie marki tworzą całą strategię komunikacyjną opierającą się ma muzyce. W postrzeganiu marki przez klientów dźwięk spełnia ogromną rolę. Logo oraz towarzysząca mu muzyka są istotnym elementem w miejscach bezpośredniego kontaktu z nabywcami. Przykładem marki, która wprowadziła dźwiękową tożsamość jest MasterCard (https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mastercard-dzwiekowa-identyfikacja-marki-jak-dziala). Melodię firmy klient słyszy korzystając z marki cyfrowo, fizycznie lub głosowo. Używana jest na wielu płaszczyznach: od logotypów dźwiękowych, dzwonków na czekanie czy dźwięków akceptacji płatności w punktach sprzedaży. Muzyka stanowi więc fundament architektury dźwiękowej firmy.

Marki chcą uczyć

Większość z nas traci na dojazd do pracy czy szkoły przynajmniej godzinę dziennie. Jadąc samochodem nie możemy pozwolić sobie na oglądanie Netflixa czy Youtube’a, dlatego też wybawieniem są podcasty, które zyskują coraz większą popularność. Jest to dobra platforma dla brandów, które chcą mieć wpływ na konsumentów. Marki dążą do tego, aby stać się użyteczne i praktyczne- są naszymi partnerami w czasie diety, ćwiczeń czy nauki. Istnieje wiele możliwości wykorzystania podcastów w działalności marki, a co za tym idzie kreowania jej wizerunku.

Przyszłość sound brandingu

Firma Voicebot szacuje, iż do 2020 roku 30% wyszukiwań w Stanach Zjednoczonych będzie odbywać się hands free, czyli bez użycia ekranu- jest to istotny wskaźnik dla wielu światowych graczy. Stajemy u progu nowej ery, gdzie ASMR, czyli Autonomous Sensory Meridian Response, zaczyna nabierać coraz większego znaczenia, a bodźce słuchowe są nierzadko wykorzystywane w reklamach. Marki, które nie chcą pozostać daleko w tyle za konkurencją muszą dać się posłuchać konsumentom.

Przykładem reklam z użyciem ASMR:

Kategoria: Aktualności, Marketing

Tagi:

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy