Pora poświęcić czas użytkownikom! To w końcu dla nich tworzymy strony, sklepy czy skomplikowane systemy intranetowe. Jak w 2018 roku trendy w UX łączą funkcjonalność z oryginalnym designem?

imac-793042_1920

Postaw na personalizację

 

Tworzenie grupy docelowej już nie wystarcza – w tym roku stawiamy na indywidualne doświadczenia każdego z użytkowników. Przydadzą się więc wszelkie narzędzia do gromadzenia bazy danych, z której będziemy mogli wyciągnąć informacje na temat poszczególnych osób odwiedzających nasze strony. Bezpośredni zwrot do Klienta i dostosowanie do niego swoich usług, a nawet dopasowanie zawartości strony, kolorystyki i grafiki, to zadanie dla specjalistów od UX na ten rok!

 

Postaw na zmysły

 

Obsługa głosowa urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej popularna. Prekursorem tego zjawiska jest Siri. Ponadto UX-owcy stawiają na zabawę dźwiękiem na stronach internetowych i dodawania do filmików dźwięków, które mogą wywołać przyjemne uczucia w użytkowniku.

Takiego tricku już od dawna używa się w reklamach telewizyjnych. Chyba każdy z nas miał okazję poczuć nieodpartą chęć zjedzenia chipsów, gdy usłyszał dźwięk ich chrupania w telewizorze 😉 W tym roku będziemy mięli okazję doświadczyć tego uczucia na stronach internetowych.

 

Postaw na menu

 

Menu w postaci poczciwego „hamburgera” odchodzi do lamusa, dlatego UX-owcy muszą poszukać innych rozwiązań. Można postawić na tab-based menu, ale preferowane są własne, kreatywne rozwiązania. Najważniejsze jego kryterium, to oczywiście – intuicyjność!

 

Postaw na aplikacje

 

Tylko 11% osób korzysta z przeglądarki internetowej na smartfonie, reszta to użytkownicy aplikacji. A jak wiadomo, popularność smartfonów rośnie i coraz mniej ludzi korzysta z komputerów. W 2018 roku warto zatem postawić na tworzenie aplikacji.

 

Postaw na komunikację

 

Popularność zyskają automatyczni asystenci, którzy pomogą użytkownikom strony w poruszaniu się po niej. Dzięki temu zwiedzanie portalu będzie bardziej intuicyjne i naturalne.

 

Zza kulis

 

Oprócz najnowszych pomysłów na design i komunikację z użytkownikiem, warto zadbać o zakulisowy porządek. UX-owcy powinni być przygotowani na to, że na stronie mogą pojawić się błędy, które utrudnią niektórym osobom poruszanie się po niej. Aby było ich jak najmniej zalecamy wprowadzić „mapowanie porażek”, czyli gotowy plan, który odpowiada na problemy, jakie mogą pojawić się na stronie w przyszłości.

Kategoria: Aktualności, design, Sklepy internetowe, Strony internetowe, UX

Tagi: ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy