Aby strona zaistniała w wyszukiwarce nie wystarczą już same słowa i frazy kluczowe oraz baza linków. Żeby zająć wysokie miejsce w Google należy zadbać również o bogactwo w dobrej jakość treść. Marketingowcy najczęściej zwiększają wartość swojej strony przez publikowanie profesjonalnego contentu, zawierające wiele materiałów wizualnych oraz wideo. SEO nieustannie się rozwija i poszukuje nowych rozwiązań. Poszukiwania te doprowadziły miedzy innymi do webinarów.


Czym są webinary

Webinar jest to pojęcie zaczerpnięte z języka angielskiego od słów „web” oraz „seminar”. Oznacza ono seminarium, spotkanie w sieci internetowej, które jest realizowane za pomocą technologii webcast. Pozawala ono na przeprowadzanie szkoleń online i korzystanie z wielu form, takich jak: głos, wideo oraz udostępnianie tekstów i prezentacji na żywo.

Zalety webinarów

1. Oszczędność czasu – nie trzeba ruszać się z domu, aby uczestniczyć w wybranym szkoleniu, wystarczy posiadać komputer z internetem;

2. Oszczędność pieniędzy – szkolenia internetowe są zazwyczaj tańsze, ponieważ nie wymagają wynajęcia sali i transportu;

3. Brak ograniczeń geograficznych – przez to, że webinar odbywa się w wirtualnym świecie, możesz wziąć udział w szkoleniu w dowolnym miejscu na kuli ziemskiej, nie opuszczając swojego mieszkania!

4. Interaktywność – uczestnicząc w webinarze mamy możliwość kontaktu zarówno z uczestnikami, jak i prowadzącym. W trakcie szkoleń czesto wykorzystuje się czaty, ankiety dla użytkowników i inne urozmaicenia, których nie ma na zwykłych seminariach.

Jak wykorzystać webinary w SEO

Używanie webinarów umożliwia nam między innymi dodawanie opinii oraz recenzji użytkowników, co wpływa na pozytywny user experience, który jest niezwykle istotny dla Google. Ponadto komentarze użytkowników dają nam jasną informację na temat tego co robimy dobrze, a co możemy poprawić na naszej stronie.

Oprócz tego, materiały z webinarów (obrazy, prezentacje, teksty) można wykorzystać zarówno na stronie, jak i w innych miejscach. Filmiki umieszczone na YouTube, kierujące do strony docelowej zwiększają szansę na pojawienie się je wyżej w wynikach wyszukiwania.

Kategoria: Marketing, Pozycjonowanie

Tagi: , ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy