Brand hero to bohater, który reprezentuje markę. Może być zwierzakiem, fikcyjną postacią lub maskotką. Najczęściej wykorzystywany jest w reklamach. W jaki sytuacjach się sprawdza się wykorzystanie brand hero i jakie strategie stosować tworząc bohatera marki? O tym dowiecie się w dzisiejszym wpisie!
Dlaczego brand hero?
W dobie mediów społecznościowych i przekazywania treści w formie wizualnej brand hero sprawdza się doskonale jako reklama produktu. Postaci, które reprezentują markę i budują jej narrację powodują, że użytkownicy wchodzą w interakcję z branżą. Widoczny wpływ tego posunięcia możemy zaobserwować w przekładzie na polubienia na Facebooku. Serce i Rozum oraz Mały Głód to fanpage, które posiadają ponad milionową liczbę polubień! Ponadto, Amerykańska agencja Taggs przeprowadziła badanie, które wykazało, że treści, w których ukazywany jest bohater marki są udostępniane o wiele częściej niż inne treści graficzne. Oznacza to, że marki mogą zyskać na popularności tworząc swoją własną maskotkę, a co za tym idzie znacznie poszerzyć swoje zyski.
Strategia marketingowa z brand hero
Oto kilka rad dla tych, którzy zainteresowani są stworzeniem bohatera dla swojej marki:
1. Brand hero musi reprezentować wartości, którymi kieruje się dana marka.
2. Cechy brand hero powinny bezpośrednio wynikać z wartości, jakie prezentuje, a także z grupy docelowej, do której kierujemy reklamę. Przykładowo, jeśli odbiorcą są mężczyźni bohater powinien posiadać cechy kojarzące się z typowymi atrybutami męskimi. Często brand hero charakteryzuje się poczuciem humoru, które zbliża do niego odbiorców.
3. Forma również zależna jest od grupy docelowej, do której ma trafić nasz produkt. Jeśli są to dzieci, najlepiej stworzyć animowanego bohatera, jeśli dorośli, można pokusić się o bardziej zaawansowane technologie, czyli postać, która bardziej przypomina człowieka. Jednak nie jest to konieczne, ponieważ okazuje się, że dorośli, to aż 1/5 odbiorców kreskówek :). W pojęciu forma mieści się nie tylko wygląd brand hero, ale także jego reakcje i zachowania. Należy dokładnie zaplanować to kim będzie nasz bohater, tak aby był spójnym i wiarygodnym obrazem dla naszej marki.
Przykłady
Znane przykłady brand heroes wykorzystywanych w kampaniach reklamowych:
Serce i Rozum (Orange, wcześniej Telekomunikacja Polska)
Mały Głód (Danone)
Żubr (Żubr)
Królik (Nesquick)
Yellow i Red (M&M)
Clown (McDonald)
Ludzik z opon (Michelin)
Różowe króliki (Duracell)
Kategoria: Marketing