Czym jest storytelling?

Storytelling to metoda przekazywania informacji w postaci opowiadania. Ma niezwykłą moc, jeśli jest autentyczna i emocjonująca, zwraca uwagę odbiorców i rozszerza grono klientów.

Storytelling- zrób to dobrze!

Podstawowe zasady storytellingu to: autentyczność, emocjonalność i budowanie więzi. Wszystkie te cechy pozwalają na zdobycie nowej klienteli, a także wzmocnienia zaufania u stałych klientów. Dlaczego? Jeśli jesteśmy autentyczni i szczerze dzielimy się z innymi naszymi przeżyciami i emocjami, budujemy z nimi więź. Tym sposobem powodujemy, że nasi klienci są zainteresowani rozwojem naszej firmy i naszymi produktami, ponieważ po prostu nas lubią :).

W opowieściach przede wszystkim chodzi o stworzenie takiej strategii, na podstawie której powstanie relacja klient-firma. Przykładowo, warto jest oprzeć swój storytelling na przedstawieniu pracowników i ich historii. Jeśli klienci wiedzą, kto stoi za produktem, zwiększa się ich zaufanie do marki.

storytellingIstnieją 3 rodzaje strategicznych opowieści, które przybliżą Cię do klienta:

  1. Opowieść GPS – opowieść, która przedstawia DROGĘ rozwoju firmy i jej historii. Nie należy mylić jej z historią firmy ułożoną chronologicznie datami, która nie budzi w nikim emocji i wzbudza zaufania. Aby stworzyć ciekawą opowieść GPS, należy uwzględnić w niej zabawne i szokujące zdarzenia z firmy i przedstawić ją w przystępnej formie.
  2. Opowieść DNA – opowieść o tym, czym jest firma, jakie ma wartości. Tutaj warto wykorzystać członków firmy, pokazać twarze, które zajmują się poszczególnymi działami i podkreślić, że to właśnie Ci ludzie tworzą markę. Takie działanie niewątpliwie wzbudza zaufanie w odbiorcach.
  3. Opowieść szczęśliwego klienta – opowieść szczęśliwego klienta wymaga więcej wysiłku, ponieważ musi być autentyczna. Aby ją stworzyć, należy skontaktować się ze swoimi byłymi klientami i poprosić, aby to oni opowiedzieli historię waszej „znajomości”. Jeśli jest ona pozytywna, na pewno zachęci innych do skorzystania z usług firmy.

Przykłady dobrego storytellingu

Wiele znanych firm wykorzystuje magię storytellingu w swoich kampaniach reklamowych.

Jedną z takich firm jest oczywiście Apple, który stworzył reklamę nawiązującą do filmu pt. „Klub nieumarłych poetów”.

Oczywiście Google nie było gorsze,  ich reklama opierała się o prawdziwą historię, w której człowiek odnalazł swoją zagubioną wnuczkę dzięki wyszukiwarce Google.

Jeśli zatem chcecie być firmą wzbudzającą zaufanie, zaangażujcie swoich klientów w życie firmy, wpuście ich do środka, bądźcie z nimi szczerzy, a na pewno nie stracicie ;).

 

Kategoria: Marketing

Tagi:

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy