Internet to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijające się medium reklamowe. Dynamicznie rozwijają się różnorodne narzędzia reklamowe, które wykorzystać możemy za pośrednictwem Internetu. Działające od 2000 roku Google Ads nie osiada na laurach i stale rozszerza swoje możliwości, rozszerzając reklamodawcom możliwości dotarcia do właściwych odbiorców. Jakie zmiany Google Ads zaprezentowało w ostatnim czasie?
#1 Tworzenie i edytowanie elastycznych reklam w aplikacji mobilnej Google Ads
20 czerwca 2019 r. Google ogłosiło, że za pośrednictwem aplikacji mobilnej Google Ads można nie tylko wstrzymywać i włączać elastyczne reklamy w wyszukiwarkach, lecz również tworzyć i edytować ich zawartość. Dzięki temu poszerzeniu funkcjonalności możemy kreować i zmieniać tekst oraz wygląd przekazu reklamowego w dowolnym miejscu i o dowolnej porze
#2 Sprawdzanie wydajności stron docelowych w kampaniach produktowych
Strona docelowa ma kluczowe znaczenie dla Twoich potencjalnych klientów. Warto zadbać więc o jej jakość, responsywność i użyteczność. Od 19 czerwca br. Google w raporcie „Strony docelowe” wprowadziło możliwość sprawdzenia, jak wydajna jest Twoja strona docelowa w kampaniach produktowych. Dzięki temu możesz kontrolować – jaka jest efektywność sprzedaży na każdej stronie docelowej; które witryny przynoszą pożądaną liczbę konwersji, a nad którymi trzeba jeszcze popracować. Po wprowadzeniu zmian warto zajrzeć do tej zakładki, żeby upewnić się, że modyfikacje pozwoliły nam osiągnąć zamierzony cel.
#3 Strategia „Docelowy udział w wyświetleniach”
Pod koniec czerwca br. Google usunęło strategię ustalania stawek „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” lub „Docelowy udział w wygranych aukcjach”. Jeszcze w tym roku reklamodawcy będą automatycznie korzystać ze strategii „Docelowy udział w wyświetleniach”. Dzięki tej strategii będziesz otrzymywać bardziej elastyczne i szczegółowe opcje pod kątem optymalizacji.
#4 Konwersje ustalane na poziomie kampanii
Od czerwca br. można ustalać działania, które powodują konwersje na poziomie kampanii. Dzięki temu nie musisz zakładać wielu kont, aby ustawić kampanie o różnych celach. Funkcja ta jest dostępna na wszystkich kontach w kampanii w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej, a Google zapowiedziało, że ta opcja będzie dostępna dla kampanii wideo jeszcze w tym roku.
#5 Nowy Planer skuteczności kampanii w Google Ads
Według danych Google dzięki lepszemu planowaniu wydatków na w Google Ads za pomocą Planera skuteczności kampanii reklamodawcy uzyskują średnio o 43% więcej konwersji. To narzędzie ma na celu optymalizację wydatków na konkretne kampanie i reklamy, a w związku z tym zwiększenie liczby docelowych działań przez potencjalnych klientów. Dużym atutem jest wyświetlanie prognozy nie tylko na poziomie kampanii, ale także na poziomie konkretnych słów kluczowych. Dodatkowo możesz również bardziej szczegółowo analizować Twoje kampanie. UWAGA! Zmiany nie są wprowadzane automatycznie. Aby je zastosować, musisz pobrać odpowiedni plik i skorzystać z Edytora Google Ads
Kategoria: Marketing