W dzisiejszym wpisie coś dla fanów nowinek biznesowych.

Przedstawiamy Wam najdroższe marki (źródło: ranking Forbesa z 2017 roku), które zbiły fortunę.

1. Apple
Wartość marki:
170 miliardów dolarów
Branża: technologia

2. Google
Wartość marki:
101,8 miliardów dolarów
Branża: technologia

3. Microsoft
Wartość marki:
87 miliardów dolarów
Branża: technologia

4. Facebook
Wartość marki:
73,5 miliardów dolarów
Branża: technologia

5. Coca-cola
Wartość marki:
56,4 miliardów dolarów
Branża: napoje

6. Amazon
Wartość marki:
54,1 miliardów dolarów
Branża: technologia

7. Disney
Wartość marki:
43,9 miliardów dolarów
Branża: rozrywka

8. Toyota
Wartość marki:
41,1 miliardów dolarów
Branża: motoryzacja

9. McDonald
Wartość marki:
40,3 miliardów dolarów
Branża: gastronomia

10. Samsung
Wartość marki:
38,2 miliardów dolarów
Branża: technologia

Pierwsza dziesiątka zapewne nie jest zaskoczeniem ale być może zaskoczą Was nazwy marek, które pojawiają się w pierwszej setce.

Oto one:

General Electric (produkcja maszyn, energii, ropy naftowej itp.),
AT&T (telecom),
IBM (technologia),
Intel (technologia),
Nike (ubrania),
Mercedes Benz (motoryzacja),
Louis Vuitton (moda),
Budweiser (alkohol),
Walmart (supermarket),
Marlboro (papierosy),
Honda (motoryzacja),
Visa (finance),
Gillette (akcesoria),
Pepsi (napoje),
Nescafe (napoje),
L’Oréal (kosmetyki),
Starbucks (gastronomia),
H&M (ubrania),
Audi (motoryzacja),
Ford (motoryzacja),
IKEA (meble),
UPS (logistyka),
Siemens (technologia),
Zara (ubrania),
Mastercard (finanse),
Nestle (artykuły spożywcze),
Ebay (technologia),
Fox (media),
Netflix (media),
I wiele innych.

Apple to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i razem z Google z roku na rok zamienia się miejscami z pierwszej dwójce najbardziej wpływowych marek. Microsoft depcze im po piętach. Oprócz branży technologicznej, fortunę zbijają także firmy, które odpowiadają na podstawowe potrzeby ludzkie, czyli producenci napoi, żywności oraz ubrań. Wysokie miejsca w rankingu zajmują również marki samochodowe. Nieliczną grupę stanowią firmy, które są związane z mediami i dostarczaniem innych usług, a także związane przemysłem tytoniowym i alkoholowym.

Od wielu lat te same marki zajmują miejsce w rankingu, zamieniając się jedynie miejscami.

Czy oznacza to, że żadna nowa firma nie ma szans, aby się wybić?

Niekoniecznie! Pamiętajmy, że Facebook, który znajduje się na 4 miejscu, ma dopiero 13 lat i wyprzedził Coca-colę, która powstała pod koniec XIX wieku. Wystarczy dobry pomysł i plan biznesowy. Zatem do dzieła ;)!

Kategoria: Biznes

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy