Według statystyk portalu Zephoria z początku czerwca 2018 roku, w pierwszym kwartale tego roku na portalu Facebook było 2,2 miliarda aktywnych użytkowników – liczba ta wzrosła o 13% w stosunku do ubiegłego roku.  65% użytkowników portalu loguje się do niego praktycznie codziennie, a co sekundę powstają nowe konta. Jednocześnie 83 miliony profili to konta fikcyjne.

Jak podaje dziennik „Independent”, w Stanach Zjednoczonych spada liczba aktywnych użytkowników między 12 a 17 rokiem życia. W porównaniu do starszych użytkowników portalu, młodzież coraz słabiej angażuje się na portalu – spada liczba logowań, spędzają na Facebooku mniej czasu. Wśród amerykańskiej młodzieży spada też liczba polubień oraz postów, które dodają.

Aktualnie Facebook zarabia przede wszystkim na zainteresowaniach użytkowników i ich aktywności. Jak więc na zyski portalu, przełoży się spadająca liczebność grupy odbiorców? Z całą pewnością odbije się to na kampaniach reklamowych prowadzonych za pośrednictwem portalu.

Wśród powodów, dla których nastolatkowie odchodzą z Facebooka, są m.in.:

Co z Instagramem i Snapchatem?

Jeszcze trzy lata temu młodzież nie miała zbyt wiele wyboru jeśli chodzi o popularne i łatwo dostępne kanały komunikacji – Facebook cieszył się największą popularnością i nie miał znaczącej konkurencji. Aktualnie Instagram i Snapchat stają sią dominującym medium wśród nastolatków. Liczebność tej grupy wiekowej na obydwu portalach wzrasta. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że zarówno Instagram, jak i Snapchat, są kanałami komunikacji bliższymi młodemu pokoleniu – w większym stopniu posługują się treściami wizualnymi. Nie wiadomo na ile Facebook ucierpi na takim odpływie użytkowników, skoro do tego społecznościowego giganta należy Instagram. Jednocześnie warto zwrócić uwagę, że z tych dwóch portali (Instagram i Snapchat) to jednak Instagram radzi sobie lepiej – o spadku popularności Snapchata możecie przeczytać tutaj.

Wzrastającą popularnością wśród nastolatków cieszy się także portal YouTube.

Czy w Polsce też odnotujemy spadek nastolatków na Facebooku?

Aktualnie największa ilość użytkowników w Polsce to osoby w przedziale wiekowym 25–34 lat. Nieznacznie mniejszą popularnością Facebook cieszy się wśród osób w wieku 15–24 lat. Ostatnie szczegółowe badanie dotyczące użytkowników z Polski zostało przeprowadzone w 2015 roku, dlatego trudno odnieść się do tego, czy tendencja spadku użytkowników będzie przejawiać się również i w Polsce. Warto jednak zaznaczyć, że jeśli polską młodzież cechuję taki sam stosunek do treści wizualnych, to i u nas odnotujemy spadek użytkowników w wieku 12-17 lat.

Kategoria: Marketing, Media społecznościowe

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy