Nie od dziś wiadomo, że kupujemy wzrokiem. Nie lubimy przekopywać się przez setki wyników na stronach internetowych polując na wymarzone produkty- każdy z nas wolałby, aby poszukiwanie rzeczy zostały nam podane na tacy. Okazuje się, że coraz częściej jest to możliwe, a technologia rozpoznawania obrazów (ang. image recognition technology) prężnie rozwija się na naszych oczach.

Jak to działa?

Technologia rozpoznawania obrazów pozwala zidentyfikować znajdujące się na zdjęciu czy filmie obiekty, na przykład: konkretne osoby, produkty, kolory, potrawy lub emocje towarzyszące osobom na zdjęciu. Jeśli sfotografujemy polecany przez koleżankę kosmetyk to z pomocą właściwej aplikacji zdobędziemy przydatne informacje na temat jego zastosowania czy składu.

To rozwiązanie ma ogromną wartość dla rynku e-commerce. Aplikacje mobilne wspierające sklepy internetowe na podstawie zdjęcia zrobionego przez konsumenta mogą mu zdecydowanie bardziej ułatwić cały proces zakupowy pomagając w znalezieniu konkretnego produktu lub produktu w największym stopniu podobnym do poszukiwanego. Poszukiwanie staje się prostsze i przyjemniejsze, co zwiększa szansę na powrót klienta do sklepu.

Klient na pierwszym miejscu

E-sklepy coraz częściej wprowadzają na swoich stronach silnik rekomendacji, który staję się powoli czynnikiem dającym przewagę konkurencyjną. Podpowiada klientom, co inni oglądali i czym się interesowali na danej stronie. Dzięki temu, użytkownik łatwiej znajdzie to, czego szuka. Dokładniejsza technologią jest jednak image recognition, która do tej pory dostępna była jedynie dla gigantów e-commerce, takich jak Zalando, Asos, czy Amazon. Funkcjonalność tego rozwiązania pozwala odmienić podejście konsumentów do dokonywania zakupów.

Pierwszy raz w Polsce

Polski start-up SaveCart jest pierwszą firmą w kraju oferująca technologię rozpoznawania obrazów, tym samym otwierając nowe możliwości w rozwijaniu działań marketingowych. Jak twierdzi Rafał Gawłowski, CEO SaveCart:

„Wprowadzenie silnika rekomendacji opartego o rozpoznawanie obrazów to dopiero początek. Chcemy stworzyć cały wachlarz produktów wykorzystujących tę technologię. Kolejny krok to możliwość wyszukiwania za pomocą obrazu – wystarczy, że klient z wykorzystaniem chatbota zintegrowanego z Messengerem prześle nam zdjęcie produktu, a my na tej podstawie przefiltrujemy dla niego cały asortyment współpracujących z nami sklepów.”

 

Jak widać, technologia rozpoznawania obrazów odgrywa coraz poważniejszą rolę w marketingu. Poza korzystnym wpływem na działania klientów w sklepach internetowych sprawdza się przede wszystkim dlatego, iż coraz mniej z nas czyta dłuższe komunikaty, a komunikacja ewoluuje w formę obrazkową. Treści prezentowane w internecie są w formie obrazków i filmów, co przekłada się na potrzebę wykorzystywania najnowszych narzędzi, które dogłębnie przeanalizują te dane.

Kategoria: Biznes, Sklepy internetowe, Technologie

Tagi: ,

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy