Pop-up store to kolejne ciekawe pole do popisu dla wszystkich marketingowców! Istnieje wiele sposobów na reklamowanie firm i zwiększanie sprzedaży. Pop-up shop należy do innowacyjnych metod, dzięki którym wiele marek może rozkwitnąć.

Czym jest pop-up store?

Pop-up storeto idea tworzenia sklepów, które działają tylko przez krótki czas. Marketingowcy z całego świata dostrzegli ogromny potencjał w przygotowywaniu krótkoterminowych akcji, służących promowaniu produktów. Pierwszy pop-up shop powstał w 1997 roku – był nim sklep The Ritual Fashion and Music Expo. Istniał zaledwie jeden dzień. Przy akompaniamencie muzyki sprzedawano w nim ubrania niszowych marek kalifornijskich.

Pomysłowe pop-up stores

11696416_1017226128310660_4198168686088520400_o
Jedną z najciekawszych akcji był projekt firmy Fourth Element Adventures, która specjalizuje się w sprzedaży sprzętu do nurkowania. W lipcu 2015 otworzyli swój sklep pod powierzchnią wody!

pop-up_store_hm_miasto_cypel2012
W Polsce pierwszym pop-up storem był sklep H&M, który przez 3 tygodnie wakacji znajdował się w lokalu Miasto Cypel obok Warty. Klimat tego miejsca utrzymano w letnim stylu: leżaki, Wisła i muzyka puszczana przez DJ-a sprawiły, że sklep cieszył się dużą popularnością.

Zalando1
W 2014 roku firma Zalando zorganizowała event w Złotych Tarasach w Warszawie. Oprócz otwarcia działającego przez 4 dni sklepu, zorganizowano także wręczenie nagród Zalando Blogger Awards, na którym pojawili się celebryci. Tego typu promocje zdecydowanie przybliżają markę do klienta.

Jak stworzyć intrygujący pop-up store?

Po pierwsze należy wybrać interesujące miejsce, które będzie pasowało do naszej marki. Warto wymyślić temat przewodni sklepu lub zorganizować specjalny event. Musimy także pamiętać, że pop-up store służy temu, aby zbliżyć nas do klientów i zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców, sprawdza się także w przypadku wprowadzania na rynek nowych produktów. Najlepiej zatem postawić na niższe ceny niż tradycyjnym sklepie. Wtedy nasza marka zostanie lepiej zapamiętana.

Jakie korzyści przynosi pop-up store dla e-commerce?

Powodem otwierania pop-upów jest potrzeba testowania rynku oraz sprawdzania nowych produktów. Ponadto atrakcyjność tymczasowych sklepów pozytywnie wpływa na potencjalnych i stałych klientów. Główną przyczyną, dzięki której pop-up shop może zwiększyć efektywność e-commerce jest to, że daje on możliwość spotkania się z naszymi klientami twarzą w twarz. Dzięki temu zyskujemy nowy kanał komunikacyjny i poznajemy lepiej naszą grupę odbiorców. A jak wiadomo znajomość grupy odbiorców to najważniejszy czynnik podczas prowadzenia kampanii reklamowych :). Ponadto tworząc sklep tymczasowy możemy dotrzeć do klientów, którzy jeszcze nie odnaleźli naszego sklepu w Internecie i dzięki temu zwiększyć zasięg naszej działalności.
Pop-up stores to rewelacyjna metoda, na której korzystają zarówno klienci jak i marketingowcy, ponieważ usprawnia komunikację między nimi. Sklep tymczasowy swoim gościom oferuje produkty w niższych cenach, a także liczne atrakcje, natomiast firma zwiększa świadomość marki i liczbę klientów.

Kategoria: Marketing

Tagi: ,

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najpopularniejsze wpisy