Już niedługo Facebook planuje wprowadzić nową opcję – wyświetlanie reklam w Messengerze. Taką możliwość będą miały firmy korzystające z Facebooka. Ponadto firmy będą mogły wykorzystywać w tym celu boty. Na szczęście możliwość wysłania reklamy do użytkownika będą miały tylko te firmy, do których użytkownik sam odezwie się przez Facebooka. Dodatkowo będzie również istniała opcja wyciszenia oraz zablokowania przychodzących wiadomości od danej firmy.
Jakie są powody takiej zmiany?
Wielu użytkowników Facebooka znudziło się codziennym przeglądaniem tablicy, nie widzą więc nowych ofert i promocji firm, które obserwują. Dla większości internautów najważniejsza jest komunikacja ze znajomymi, a najbardziej popularnym komunikatorem jest właśnie Messenger. Facebook, który zarabia na siebie między innymi z reklam, postanowił rozwiązać ten problem, wychodząc naprzeciw firmom i udostępnić im możliwość reklamowania się w Messengerze.
Jakie mogą być konsekwencje takich działań?
Być może część użytkowników Messengera przeniesie się na inny komunikator. Niektórzy jednak lubią być na bieżąco informowani o promocjach swoich ulubionych firm, tacy użytkownicy zapewne będą zadowoleni z wprowadzenia nowej funkcji. Jednak coraz więcej internautów narzeka na to, że Messenger na początku był proste narzędzie, które zastępowało SMS, a stał się rozbudowaną aplikacją ze zbyt dużą liczbą niepotrzebnych funkcjonalności, które przeszkadzają w prostej komunikacji. Mimo tego zapewne niewielu z nich porzuci korzystanie z Messengera, ponieważ jest połączony z Facebookiem, w którym każdy z użytkowników posiada rozbudowaną sieć znajomych, ułatwiającą komunikację z każdym.
Testowanie reklam w Messengerze w innych krajach
Do tej pory nowa funkcja zostałą próbnie wprowadzona w Tajlandii oraz Australii. Testy rozpoczęły się w styczniu 2017 roku, po pół roku postanowiono wprowadzić tę opcję w innych krajach. Co z tego wyjdzie? Dowiemy się już wkrótce!
Kategoria: Media społecznościowe