Instagram to jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych na świecie, zrzesza miliony ludzi, a jego popularność ciągle rośnie. Dlaczego?
Na początku idea Instagrama opierała się na dzieleniu się zdjęciami ze swojego życia, ponieważ jego twórcy zauważyli, że społeczeństwo ma dużą potrzebę ekshibicjonizmu i chce dzielić się z innymi swoimi przeżyciami, a Facebook nie jest wystarczający. Jednak po stworzeniu aplikacji, zaczęto zwracać uwagę na coraz świeższe potrzeby użytkowników i coraz bardziej ją udoskonalać, rozszerzając ją o nowe funkcje. Prawdopodobnie jest to główny powód, dla którego jego popularność ciągle rośnie. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o opcjach, jakie posiada Instagram oraz na jakie potrzeby użytkowników odpowiadają, zapraszamy do lektury wpisu :).

Marketing na Instagramie
Instagram posiada ponad 500 milionów zaangażowanych użytkowników oraz powiększa się 5 razy szybciej niż inne media społecznościowe. Odnotowuje 15 razy większe zaangażowanie użytkowników niż Facebook i 20 razy większe niż Twitter. Według badania przeprowadzonego przez eMarketer ponad 50% wszystkich użytkowników mediów społecznościowych do 2017 roku będzie korzystało z Instagrama. Ponadto inne badania wykazały, że właśnie ta aplikacja ma realny wpływ na decyzje klientów i sprzedaż produktów. Firmy posiadające Instagram czerpią ogromne korzyści z takiej formy marketingu. Dlatego moderatorzy Instagrama postanowili wyjść im na naprzeciw i stworzyć Profil biznesowy! Właśnie z powodu wyżej wymienionych badań i korzyści, jakie mogą odnosić firmy zakładająć Instagram, w aplikacji w 2016 roku powstała funkcja dla firm. Profil biznesowy umożliwia dodanie kontaktu do firmy oraz wgląd w statystyki, w których możemy zobaczyć, jaki jest zasięg naszych postów, które z nich są najbardziej popularne i tym podobne. Takie informacje umożliwiają lepiej zarządzać kontem oraz prowadzić bardziej skuteczne kampanie marketingowe.
Mimo tego, że ta funkcja stanowi kopię rozwiązania ze SnapChata, to cieszy się ogromną popularnością. Być może jest to spowodowane tym, iż Instagram ogólnie posiada więcej użytkowników. Ponadto Stories są często dopowiedzeniem do zdjęć umieszczanych na profilu i umożliwiają zobaczenie życia użytkownika od kulis, ale jednocześnie obserwowanie jego oficjalnych zdjęć. Instagram Stories od swojego powstania jest nieustannie udoskonalane, oto kilka takich udoskonaleń: filtry, możliwość dodawania napisów, możliwość oznaczania osób, możliwość dodawania linków oraz dodawanie relacji na żywo.

Likeowanie komentarzy
Od grudnia 2016 możliwe jest likeowanie komentarzy na Instagramie. Ten zabieg ma na celu rozszerzanie społeczności, ponieważ każda akcja może uzyskać reakcję w postaci like’a, kiedy dochodzi do takiej nieustannej wymiany, powoduje to większe zaangażowanie użytkowników.
Zapisywanie zdjęć i dodawanie do ulubionych
Kolejna opcja, która odpowiada na potrzebę użytkowników, jaką jest posiadanie zbioru ulubionych zdjęć, do których można powrócić. Tutaj moderatorzy aplikacji odnoszą się do uczuć użytkowników i ich sentymentalizmu. Ta innowacja powstała niedawno, więc czy się sprawdzi, przekonamy się wkrótce…
Podsumowując, Instagramem zarządzają ludzie, którzy znają się na swojej pracy, nieustannie monitorują działania użytkowników i wychodzą naprzeciw ich potrzebom, wprowadzając innowacje. Dlatego właśnie popularność aplikacji rośnie z roku na rok i staje się centrum życia internetowego.
Kategoria: Marketing, Media społecznościowe