To już nie przelewki, Mark Zuckerberg w czwartkowej relacji na żywo ogłosił zmiany, które zostaną wprowadzone w systemie reklamowym na Facebooku, aby uzyskać większą transparentność reklam politycznych.
Przyczyny zmian
Przyczyną tych zmian była rosyjska kampania informacyjna, która mogła wywrzeć znaczący wpływ na głosujących w wyborach prezydenckich USA, udostępniając treści, które nie posiadały materiału źródłowego. Te informacje pojawiły się na początku września bieżącego roku. Ujawniono, że w trakcie kampanii prezydenckiej w USA, Rosjanie wykupili reklamy promujące Donalda Trumpa na kwotę 100 tys. dolarów. Zuckerberg zareagował niemal natychmiast, w relacji na żywo ogłosił, że planuje współprace z amerykańskimi władzami, a także wprowadzi zmiany dotyczące reklam na Facebooku.
Wgląd w reklamodawcę
Już niedługo każdy użytkownik będzie miał prawo wglądu w stronę reklamodawcy, czyli stronę źródłową, która zleciła wyświetlenie reklamy. Udostępnione zostaną informacje na temat firmy odpowiedzialnej za udostępnienie oraz tego, jakie reklamy ostatnio zostały przez nią zamieszczone. Właściciel Facebooka zapewnia również zwiększenie zespołu pracowników, zajmujących się kontrolą tego typu reklam, a także ścisłą współpracę z komisjami wyborczymi krajów, w których będą odbywały się wybory.
Media społecznościowe mają coraz większy wpływ, nie tylko na nasze codzienne życie, ale też życie polityczne na całym świecie, a co za tym idzie na to jak kształtuje się nasza rzeczywistość. Korzystajcie więc z dobrodziejstw Internetu i Facebooka, ale pamiętajcie, że należy robić to z niezwykłą ostrożnością 😉
Kategoria: Aktualności, Media społecznościowe