Głównym celem mediów społecznościowych jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Dlatego portale takie jak Facebook, Instagram, Snapchat czy Twitter nieustannie próbują udoskonalać swoje funkcje lub wprowadzać nowe rozwiązania. Czy robią to skutecznie i czy użytkownicy tych mediów są usatysfakcjonowani tym, co proponują im serwisy?
Messenger
Facebook postanowił wprowadzić kilka udoskonaleń do aplikacji Messenger. Między innymi umożliwił użytkownikom publikowanie relacji z „Mojego Dnia”. Ta opcja wykorzystuje podobne rozwiązania, do tych oferowanych przez Snapchata. Pozwala na zamieszczanie zdjęć oraz filmów, które udostępniane są wszystkim znajomym i znikają po 24 godzinach. Mimo dużej popularności Snapchata, z funkcji „Mojego dnia” na Messengerze korzysta niewiele osób. Ponadto przez dodanie nowych opcji, aplikacja straciła wielu swoich użytkowników, ponieważ zajmuje za dużo miejsca na telefonie.
Najnowszym udoskonaleniem wprowadzonym przez Facebooka jest możliwość prowadzenia konwersacji z botami, które pomogą w korzystaniu z usług największych firm! Pomysł jest taki, że za kilka lat Messenger stanie się aplikacją, która pomoże nam w zamówieniu pizzy, taksówki, w wyborze ciekawego filmu, a nawet wydrukowaniu zdjęcia.
W 2016 roku platforma wyszła z pomocną ręką do przedsiębiorców, którzy korzystają z Instagrama w celach promocyjnych. Aplikacja umożliwia połączenie facebookowego konta firmy z Instagramem, dodanie kontaktu oraz mapy, a także wprowadzanie szeregu marketingowych działań, które wpłyną na większą popularność biznesu.
Instagram Stories stało się popularną funkcją już jakiś czas temu, jednakże możliwość transmisji na żywo pojawiła się dopiero niedawno. Instagram Stories cieszy się dużą popularnością, więc możliwe, że transmisja na żywo także zyska swoich fanów. Oprócz tego w miejscu Instagram Stories mają pojawić się reklamy, które pozwolą właścicielom aplikacji uzyskać przychód. Użytkownicy na pewno nie będą zadowoleni z wprowadzenia takiego rozwiązania. Niedawno pojawiła się również możliwość wstawiania galerii zdjęć oraz filmów, w jednym wpisie możemy udostępnić ich aż 10. Czy to udoskonalenie okaże się popularną opcją, o tym przekonamy się już niebawem.
Snapchat
Snapchat wprowadza na rynek własny produkt – Spectacles. Są to okulary przeciwsłoneczne z wbudowaną kamerą. Będą one dawały możliwość robienia zdjęć oraz nagrywania z perspektywy, w jakiej znajduje się nagrywający. Gadżet będzie oczywiście zsynchronizowany z aplikacją. Koszt okularów Spectacles to 100 funtów.
Twitter skupia się gównie na tym, aby ograniczać rozprzestrzenianie się tak zwanego hejtu. W 2016 roku wprowadził możliwość filtrowania treści swoim użytkownikom. Dzięki temu mogli oni wykluczyć słowa i negatywne treści, których nie chcą czytać, podczas korzystania z portalu. Kolejnym działaniem Twittera, które ma na celu ograniczenie dostępu do wiadomości wulgarnych, obraźliwych, rasistowski i ksenofobicznych ma być obniżenie zasięgu twittów. Przez 12 godzin użytkownicy portalu mają widzieć tylko wiadomości od osób, które obserwują. Jest to jednak działanie jednorazowe i może nie przynieść spodziewanych efektów. Inną zmianą wprowadzoną przez Twitter jest zmiana limitu 140 znaków. W przypadku udostępniania zdjęć, cytatów czy ankiet, nie musimy się ograniczać.
Media społecznościowe na pewno nie spoczną na laurach i nigdy nie przestaną próbować udoskonalać swoich portali poprzez wprowadzanie nowych funkcji. Niektóre z nich są korzystniejsze dla użytkowników, inne mniej. Najważniejszy jednak jest fakt, że celem każdego z serwisów jest nieustanny rozwój, podążanie za trendami i przede wszystkim imponowanie swoim użytkownikom :).
Kategoria: Media społecznościowe